Miksi yrittäessäni varata kirjaa, klikkamalla Varaa, esiin ponnahtaakin teksti: *** Proxy Error The proxy server received an invalid response from an upstream…

Kysytty

Miksi yrittäessäni varata kirjaa, klikkamalla Varaa, esiin ponnahtaakin teksti:

***
Proxy Error

The proxy server received an invalid response from an upstream server.
The proxy server could not handle the request GET /patroninfo~S9*fin.

Reason: Error reading from remote server
***

?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Proxy error –ilmoituksia on viime aikoina tullut, kun on yritetty varata aineistoa Firefoxin kautta uutta HelMet-hakua (Encore) käyttäen. Ilmoitus on silloinkin tullut vain joitakin nimekkeitä varattaessa. Asiasta on lähetetty selvityspyyntö järjestelmän toimittajalle.

Varaus onnistuu Firefoxilla perinteistä HelMet-hakua käyttäen (linkki HelMetin etusivulla heti hakukentän alla). Muilla selaimilla varaus onnistuu sekä uuden että perinteisen HelMetin kautta.

4 ääntä

Kommentit

Tätä virhettä ei ole korjattu vieläkään. Olisiko jo aika tehdä asialle jotain?

Helmet-järjestelmän vikatilanteista kannattaa lähettää palautetta Helmet-sivun kautta suoraan sen ylläpitäjille. Kysy kirjastonhoitajalta -palvelun on valtakunnallinen tietopalvelu, jossa yli 60 kirjaston työntekijät vastaavat asiakkaiden kysymyksiin ja paikalliset järjestelmäviat hoituvat hitaammin tätä kautta kuin suoraan. http://www.helmet.fi/, oranssi alapalkki neljäs linkki vie palaute-lomakkeeseen (http://www.lib.hel.fi/helmet-palaute/). Lähetin tämän palautteen sinne.
Toimitus