Otsikko
Lapsen lapsemme sai kasteessa nimen Eemi. Kuinka paljon Eemejä on tällä hetkellä ja miltä vuosiluvulta löytyvät ensimmäiset Eemit?

Kysytty

Hei,
Lapsen lapsemme sai kasteessa nimen Eemi.
Kuinka paljon Eemejä on tällä hetkellä ja miltä vuosiluvulta löytyvät ensimmäiset Eemit?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Väestörekisterikeskuksen etunimitilastoista löytyy tietoa siitä, milloin mitäkin nimeä on käytetty ja kuinka paljon. Kovin yksityiskohtaisia tietoja tilastosta ei kuitenkaan saa.

Eemi-nimeä on käytetty sekä miehen että naisen nimenä. Tilaston mukaan 1800-luvun viimeisellä vuosikymmenellä nimi on ollut yhdeksällä miehellä ja alle viidellä naisella. Eemi yleistyi selvästi 1900-luvun viimeisinä vuosikymmeninä, jolloin nimen sai 204 miestä ja alle viisi naista. Vuosina 2000- 2009 Eemi annettiin nimeksi 334:lle miehelle ja tällä vuosikymmenellä Eemejä oli jo 1011.

Voit tarkastella tilastoja täältä.

https://verkkopalvelu.vrk.fi/nimipalvelu/nimipalvelu_etunimihaku.asp?L=1

https://verkkopalvelu.vrk.fi/nimipalvelu/