Haluaisin tietää kuinka monta henkilöä on Suomessa tai koko maailmassa, joilla on sama etu- ja sukunimi kuin minulla.

Kysytty

Haluaisin tietää kuinka monta henkilöä on Suomessa tai koko maailmassa, joilla on sama etu- ja sukunimi kuin minulla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Väestörekisterikeskus tarjoaa sivuillaan maksuttoman Nimipalvelun, jonka osoite on
https://192.49.222.187/Nimipalvelu/default.asp?L=1 .
Se kautta voi kysellä väestötietojärjestelmään tallennettujen etu- ja sukunimien lukumääriä Suomessa. Jokainen etunimi täytyy hakea erikseen. Siksi en voi kertoa, kuinka monta sellaista henkilöä Suomessa on, jolla olisi molemmat etunimet samat kuin sinulla. Mutta nimihaun voi rajoittaa koskemaan tiettyä syntymävuotta, jolloin haun tulosjoukko pienenee ja päätelmiä on helpompi tehdä. Nimipalvelun sivuilta löytyvät hakuohjeet, joiden avulla on helppo itse hakea etunimien lukumääriä. Tietosuojan vuoksi sukunimistä ei ilmoiteta tarkkaa lukumäärää. Tein haun sukunimelläsi ja tulos oli, että alle viidellä Suomessa on sama sukunimi kuin sinulla. On hyvin epätodennäköistä, että olisi olemassa hakupalvelu, josta voisi saada luotettavia nimikohtaisia tilastoja maailmanlaajuisesti.