Otsikko
Kysyisin että mistä tytön etunimi "Aisla" on kotoisin alkuperäisin? Löytyykö netistä siitä tietoa mistään?

Kysytty

Kysyisin että mistä tytön etunimi "Aisla" on kotoisin alkuperäisin? Löytyykö netistä siitä tietoa mistään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aisla on espanjaa ja tarkoittaa pientä kukkulaa. Näin kertoo Juri Nummelinin ja Elina Teerijoen kirja Eemu, Ukri, Amelie: 2000 kaunista ja harvinaista etunimeä (Nemo 2005).

Internetistä Aisla-nimestä ei juuri tietoa löydy, mutta Väestörekisterikeskuksen nimipalvelusta (http://192.49.222.187/Nimipalvelu/default.asp?L=1) voi tutkia nimen yleisyyttä Suomessa.