Jos lainattu kirja on myöhässä, ja siitä on tullut muistutus, niin voiko sen lainan käydä vielä uusimassa netissä?

Kysytty

Jos lainattu kirja on myöhässä, ja siitä on tullut muistutus, niin voiko sen lainan käydä vielä uusimassa netissä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-kirjastojen tämänhetkisten käyttösääntöjen ( http://www.helmet.fi/screens/saannot_fin.html ) mukaan lainojen uusiminen onnistuu, mikäli lainat eivät ole myöhässä 28 vuorokautta tai enemmän, niistä ei ole varauksia ja asiakkaan kortilla ei ole maksamattomia maksuja 3 euroa tai enemmän.