Otsikko
Varaamisen jälkeen miten kauan kestää että kirja saapuu valitsemaan kirjastoon ja miten siitä ilmoitetaan?

Kysytty

Varaamisen jälkeen miten kauan kestää että kirja saapuu valitsemaan kirjastoon ja miten siitä ilmoitetaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varauksen saapumisen kesto riippuu ensiksikin tietysti siitä, onko kirja lainassa ja onko siitä ennestään varauksia alueen kirjastoissa. Jos kirjaa on saatavilla jossakin alueen kirjastossa, on varauduttava noin kolmen päivän toimitusaikaan, jona aikana kirjan pitäisi saapua siihen kirjastoon, jonne se on tilattu - joskus varaus voi saapua nopeamminkin.

Varauksen saapumisesta ilmoitetaan asiakkaalle joko kirjeitse tai sähköpostilla, sen mukaan kuin asiakastietoihin on merkitty. Jos haluaa vaihtaa kirjaston ilmoitusten saapumistavaksi sähköpostin tai kirjepostin, voi sen tehdä itsekin helmet.fi -palvelussa verkossa valitsemalla ilmoitustavan kohdassa "Muuta tietojasi".

Aineistoa säilytetään kirjastossa varattuna 8 päivän ajan.

Lisätietoja: http://www.helmet.fi/search~S9*fin/k