Jos varaan kirjan, mitä on muutama kappale "hyllyssä" joissain eri kirjastoissa (pk-seudulla), miten valitaan mistä kirjastosta se ns. haetaan? Toimittavatko…

Kysytty

Jos varaan kirjan, mitä on muutama kappale "hyllyssä" joissain eri kirjastoissa (pk-seudulla), miten valitaan mistä kirjastosta se ns. haetaan? Toimittavatko eri kirjastot joka päivä kirjoja muille kirjastoille?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kun varaat kirjan Helmet-palvelusta, klikkaa Varaa-kohtaa, jonka jälkeen sivusto kysyy kirjastokortin numeroasi ja tunnuslukuasi. Seuraavaksi valitset haluamasi noutokirjaston, ja sen jälkeen klikkaat lähetä. Noutokirjasto voi olla esim. lähikirjastosi tai suuri kirjasto, jolla on laajemmat aukioloajat. Valikosta löytyvät kaikki Helmet-kirjastot. Aineisto kulkee muutamaa poikkeusta lukuunottamatta jokaisena arkipäivänä kirjastosta toiseen.

1 ääntä

Kommentit

Kysymys ei ollut miten varataan, vaan miten KIRJASTO valitsee mistä kirjastosta se varaa/hakee vapaana olevan kirjan. Jos kirjoja on vaikka kolme kappaletta hyllyissä.