Miten on mahdollista, etten pysty uusimaan lainaani varauksen takia, vaikka helmetin mukaan kirjaa pitäisi löytyä hyllystä?

Kysytty

Miten on mahdollista, etten pysty uusimaan lainaani varauksen takia, vaikka helmetin mukaan kirjaa pitäisi löytyä hyllystä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti kirjastojärjestelmämme toimii niin, että jos jostakin nimekkeestä on yksikin varaus, niin lainojen uusiminen ei onnistu, ennen kuin tämä varaus on käsitelty lähtemään noutokirjastoon.

Varaukset käsitellään kirjastoissa mahdollisimman nopeasti. Uusimista kannattaa kokeilla jonkin ajan kuluttua uudelleen.

Pahoittelen tästä järjestelmän ominaisuudesta aiheutuvaa haittaa.