Jack Kerouacin kirjassa Matkalla (On the Road) on kohta, jossa kirjoitetaan näin: "Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road." Miten…

Kysytty

Jack Kerouacin kirjassa Matkalla (On the Road) on kohta, jossa kirjoitetaan näin:

"Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road."

Miten kyseinen lause on suomennettu kirjan käännöksessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

"Takanani ei mitään, edessä kaikki, kuten aina tien päällä." (s. 194)

Jack Kerouac, Matkalla : alkuperäinen versio. Tammi, 2007

1 ääntä

Kommentit

Tällaisessa yhteydessä pitää AINA ilmoittaa myös suomentajan nimi. Suomentaja on suomenkielisen kirjan tekijä.

Tässä tapauksessa suomentajana ilmeisesti Markku Lahtela.