Sitaatti Shakespearen näytelmästä Life and Death of Julius Ceasar: "Into what dangers would you lead me, Cassius?" Löytyykö tälle Paavo Cajanderin suomennosta?

Kysytty

Sitaatti Shakespearen näytelmästä Life and Death of Julius Ceasar:
"Into what dangers would you lead me, Cassius?" Löytyykö tälle Paavo Cajanderin suomennosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Paavo Cajanderin suomentamana siteerattu kohta Julius Caesarin ensimmäisen näytöksen toisesta kohtauksesta kuuluu seuraavasti:

"Mua mihin vaaraan vietteletkään, Cassius,
[Kun tahdot saada minut etsimään
Sit' itsestäni, mit' ei minuss' ole?]"