Otsikko
Haluaisin tietää mistä kielestä tulee sana tai nimi Pia ja mitä se tarkoittaa?

Kysytty

Hei! Haluaisin tietää mistä kielestä tulee sana tai nimi Pia ja mitä se tarkoittaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pia, Piia tulee latinasta ja tarkoittaa pyhää, hurskasta, oikeudenmukaista, lempeää ja uskollista. Kansan keskuudessa Pia on tunnettu myös Zenobian ( kreik. `hän, jolle Zeus on antanut elämän') lyhenteenä.

Lähteet: Lempiäinen, Pentti: Suuri etunimikirja. WSOY; Vilkuna, Kustaa: Etunimet. Otava.