Otsikko
Mistä nimi Rita on peräisin? Mitä se on tarkoittanut joskus alkuaikoina...?

Kysytty

Mistä nimi Rita on peräisin? Mitä se on tarkoittanut joskus alkuaikoina...?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nimesi alkuperää selvitetään mm. kirjassa: Lempiäinen, Pentti, Nimipäivättömien nimipäiväkirja.

Samaisesta hyllypaikasta 88.29.löydät myös kirjan: Kutsu vaikka kukkaseksi, jossa selvitetään nimen Margareta alkuperää.

Rita lienee alkuaan ollut lyhenne Margaretasta.