Otsikko
Mistä nimi Mailis on peräisin, milloin on saapunut Suomeen, ja mitä se tarkoittaa? Siihen törmää usein muodoissa Majlis ja Maj-Lis.

Kysytty

Mistä nimi Mailis on peräisin, milloin on saapunut Suomeen, ja mitä se tarkoittaa? Siihen törmää usein muodoissa Majlis ja Maj-Lis.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uuden suomalaisen nimikirjan mukaan nimi Mailis on ilmeisesti sama kuin Ruotsin Majlis, siis yhdysnimi Maijasta ja Liisasta. Maija taas on Marian kansanomainen muunnos, Liisa taas yleinen suomalainen muoto Elisabetista. Suomen almanakkaan Mailis on otettu 17.5.1973, vaikka muoto on vakiintunut käyttöön jo paljon aikaisemmin.