Voisitteko suositella jotakuta Suomessa asuvaa mutta pääasiassa ruotsinkielistä kirjailijaa, josta löytyisi suhteellisen helposti tietoa koulutehtävää varten?…

Kysytty

Voisitteko suositella jotakuta Suomessa asuvaa mutta pääasiassa ruotsinkielistä kirjailijaa, josta löytyisi suhteellisen helposti tietoa koulutehtävää varten? Kirjailija voi olla myös muualla Pohjoismaissa asuva, tärkeää on, että hän on julkaissut jotain ruotsiksi. Tiedän jo Tove Janssonin ja Kjell Westön.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tunnettuja suomenruotsalaisia kirjailijoita, joiden kirjoja on julkaistu sekä ruotsiksi että suomeksi, ovat esimerkiksi Lars Sund, Märta Tikkanen, Henrik Tikkanen, Bo Carpelan, Monika Fagerholm, Oscar Parland ja Fredrik Lång. Heistä löytyy tietoa Suomen kirjallisuuden historioista tai netistä esim. Hämeenlinnan Makupalojen sivuilta: http://www.makupalat.fi > kirjallisuus > Suomen kirjallisuus yleensä > kirjailijat.