Otsikko
Voiko PIKIn kautta varata aineistoa niin, että sen saa hakea kirjastosta? Tai miten varaaminen kirjastoautoihin onnistuu? Voiko autosta lainata treen…

Kysytty

Voiko PIKIn kautta varata aineistoa niin, että sen saa hakea kirjastosta? Tai miten varaaminen kirjastoautoihin onnistuu? Voiko autosta lainata treen pääkirjaston kortilla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

PIKI-verkkokirjasto toimii juuri näin: teet varauksen haluamastasi kirjastosta ja haluamastasi toimipisteestä. Jos esimerkiksi haluat varata Kangasalan pääkirjaston kirjan, voit valita, noudatko sen Kangasalan pääkirjastosta vai Kangasalan kirjastoautosta, mutta et voi valita noutopisteeksi jotakin Tampereen (tai muun kunnan) toimipistetta. Tampereen kaupunginkirjaston kortti käy kaikissa PIKI-kirjastoissa. Kun varattu aineisto saapuu, saat postissa ilmoituksen kotiin ja voit tulla noutamaan sen.