Tiedustelisin, että tuleeko HELMET-kirjastojen valikoimiin Tom Lundbergin kirjaa Nykyajan Jumalatar? Jos tulee niin onko tietoa koska tulisi? Toinen…

Kysytty

Hei

Tiedustelisin, että tuleeko HELMET-kirjastojen valikoimiin Tom Lundbergin kirjaa Nykyajan Jumalatar? Jos tulee niin onko tietoa koska tulisi?

Toinen kysymykseni koskee varausta. Yleensä omissa tiedoissa näkyy monentena on varauksissa esim. 12/26 tai teosa on "matkalla" mutta mitä tarkoittaa varaussivulla ilmoitus: "eräpäivä 29-06-09"? kuitenkaan en ole saanut kirjaa vielä - ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nykyajan jumalatarta on tilattu Helsingin kirjastoihin 4 kappaletta ja Espooseen yksi kappale. Valitettavasti on vaikea sanoa, koska kirja tulee kirjastoihin. Kannattaa seurata tilannetta HelMetistä.

Kun varauksen tiedoissa näkyy eräpäivä, kertoo se siitä, että aineisto on mennyt lainaan jollekin muulle asiakkaalle. Tällöin kirjastossa varaus siirretään toiseen kappaleeseen (jos toisessa kirjastossa on kappale hyllyssä) tai jos kaikki kappaleet ovat lainassa, se palautetaan varausjonoon ensimmäiseksi. Eli eräpäivän näkyminen on vain väliaikainen tila. Jokaisessa kirjastossa varaukset pyritään tarkistamaan päivittäin, jotta ne eivät jäisi tällä tavoin "roikkumaan" lainassa oleviin kappaleisiin.

Online chat-neuvonta on tosiaan suljettu 1.6.-16.8.