Voiko Libby appilla lukea monta ihmistä yhtä kirjaa saman aikaisesti? Työskentelen koululla, jossa tarve olisi usealle oppilaalle yhtä aikaa.

Kysytty

Voiko Libby appilla lukea monta ihmistä yhtä kirjaa saman aikaisesti? Työskentelen koululla, jossa tarve olisi usealle oppilaalle yhtä aikaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Libby-sovelluksessa yhtäaikaisten lukijoiden määrä riippuu kunkin luettavan kirjan lisenssistä eli on teoskohtainen.
Toisin sanoen, kullakin kirjalla on oma lisenssinsä, joka määrittää, monta yhtäaikaista lukijaa kyseisellä kirjalla voi olla.

Suosittelen siis etukäteen tarkistamaan tarvitsemasi kirjan lisenssin.

Se onnistuu avaamalla sovellus, painamalla haluamasi kirjan kansikuvaa ja rullaamalla alaspäin näkymässä. Kirjan tiedoissa on kohta "Copies", joka kertoo, kuinka monta kirjaa on kullakin hetkellä vapaana ja kuinka monta lukijaa voi enintään olla.

Jos esimerkiksi kentässä lukee "1 of 7 available", kirjaa voi lukea enintään 7 lukijaa kerrallaan, ja vapaana tällä hetkellä on yksi kirja.