Voiko kirjaston päätteeltä soittaa skype-puheluja, vai onko jokin esto päällä

Kysytty

voiko kirjaston päätteeltä soittaa skype-puheluja, vai onko jokin esto päällä

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjaston tietokoneissa on Asko-käyttöjärjestelmä, jossa on käytettävissä vain valmiiksi asennettuja tietokoneohjelmia. Valitettavasti Skypeä ei ole asennettuna näihin tietokoneisiin ja yksittäiselle tietokoneelle ei voi asentaa uusia ohjelmia. Joillakin kirjastoilla on kuitenkin käytettävissä varattavia suljettuja tiloja, joissa voi käyttää rauhassa Skypeä omalla tietokoneella kirjaston langatonta verkkoa käyttäen. Pasilan kirjastosta löytyy esimerkiksi tällainen tila, jonka tilavaraus tapahtuu saman ajanvarauspalvelun kautta kuin asiakastietokoneiden tai soittamalla kirjastoon.

Lisätietoa asiakastietokoneista: http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Tyoskentele_ja_viihdy/…

0 ääntä

Kommentit

Esimerkiksi Sellon kirjastossa on käytössä Skype-kone, johon on liitettynä kamera. Konetta ei voi tällä hetkellä varata. Kysy asiakaspalvelusta lisää tietoa.