Otsikko
Kun mun pitäisi pitää häissä puhe ja se on tällä hetkellä ruutupaperilla. Voisiko esim. niillä koneilla jotka on tarkoitettu asiakaskäyttöön niin kirjoittaa ja…

Kysytty

Kun mun pitäisi pitää häissä puhe ja se on tällä hetkellä ruutupaperilla.
Voisiko esim. niillä koneilla jotka on tarkoitettu asiakaskäyttöön niin kirjoittaa ja onnistuuko mitenkään tulostaminen asiakaskoneella?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaikissa Helsingin kaupunginkirjaston palvelupisteissä on asiakastietokoneita, joita voi käyttää kirjastokortin numerolla ja siihen liittyvällä pin-koodilla. Pin-koodin saa tarvittaessa kirjastosta esittämällä kuvallisen henkilöllisyystodistuksen. Tietokoneen voi varata osoitteesta https://varaus.lib.hel.fi. Mahdollista on myös mennä suoraan kirjastoon ja kysyä tietokonetta, jos niitä on siellä vapaina. Tietokoneiden varausajat vaihtelevat enimmäkseen tunnista kahteen tuntiin; pikakoneet, joihin ei tarvita erikseen varausta, ovat yleensä 15–30 minuutiksi.

Kirjaston tietokoneilla voi tulostaa A4-kokoisia tulosteita. Ne maksavat 40 senttiä kappaleelta.