Missä kaikissa Helsingin kirjastoissa on yhden hengen työtila tietokoneella? Siis samanlainen tila kuin Pasilan pääkirjaston tietokone 36. Myös koneiden…

Kysytty

Missä kaikissa Helsingin kirjastoissa on yhden hengen työtila tietokoneella? Siis samanlainen tila kuin Pasilan pääkirjaston tietokone 36. Myös koneiden numerot olisivat helpottava lisätieto, jotta osaa varata oikean koneen.

Vastaus

Vastattu

Kirjastojen tiloja on muutettu yhä enemmän ryhmätyöskentelyyn sopiviksi ja pöytätietokoneita on korvattu kannettavilla tietokoneilla, joita voi käyttää kirjaston tiloissa missä vain. Helsingin kirjastojen varattavat työtilat löytyvät nykyään Varaamosta https://varaamo.hel.fi/ . Työtiloja voi hakea kirjastoittain ja jokaisen työtilan kohdalla on selitetty, mitä tilassa on.

Esimerkiksi Vallilan kirjastossa on kolme varattavaa työpöytäpaikkaa. Paikkaan kuuluu työpöytä akustoiduilla seinillä, hyvä työtuoli, sähköpistoke, verkkoyhteys sekä lukittava laatikko. Kirjastosta voi lainata käyttöönsä kannettavan tietokoneen 4 tunniksi kerrallaan. Myös Oulunkylän kirjastossa on hiljaisia yhden hengen syvennyksiä ja kannettavia tietokoneita.

Valitettavasti täydellistä listausta siitä millaisia tiloja ja tietokoneita kustakin kirjastosta löytyy ei ole, vaan tiloja ja laitteita on etsittävä kirjastoittain Varaamosta sekä Helmet-sivuilta https://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut .