Voiko ilmestyvässä olevaa Zadie Smithin Kauneudesta-romaania jo varata, kun ei vielä näy teosluettelossa? Ruotsiksi ja englanniksi se näkyy jo löytyvän, mutta…

Kysytty

Voiko ilmestyvässä olevaa Zadie Smithin Kauneudesta-romaania jo varata, kun ei vielä näy teosluettelossa? Ruotsiksi ja englanniksi se näkyy jo löytyvän, mutta käsittääkseni suomennos ilmestyy näinä päivinä kauppoihin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teoksesta voi jättää varauksen vasta, kun se näkyy HelMetissä. Huomioi myös, että usein uutuuksista ilmestyy ensin näkyviin pelkkä nimeketietue, mutta ei vielä yhtään niteitä. Vasta kun niteet on viety rekisteriin (ja ne näkyvät HelMetissä) on varauksen tekeminen mahdollista. Kannattaa siis seurata tilannetta päivittäin, Kauneudesta tosiaan saataneen kirjastoihinkin aivan lähiaikoina.