Vastaanotatteko kirjoja lahjoituksena? Minulla olisi useita englanninkielisiä kirjoja (sci-fi, fantasy, jännitys), jotka haluaisin lahjoitaa. Myös jonkin…

Kysytty

Vastaanotatteko kirjoja lahjoituksena? Minulla olisi useita englanninkielisiä kirjoja (sci-fi, fantasy, jännitys), jotka haluaisin lahjoitaa. Myös jonkin verran tsekinkielisiä kirjoja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastot voivat ottaa lahjoituksina vastaan hyväkuntoisia kirjoja. Jokainen kirjasto harkitsee kuitenkin itse, sopiiko tarjottu aineisto kokoelmiin. Mitä tuoreemmasta kirjasta on kyse, sitä varmemmin se otetaan vastaan. Tšekinkielisille kirjoille on valitettavasti aika vähän kysyntää, mutta kenties Pasilan kirjaston yhteydessä toimiva Monikielinen kirjasto voisi olla kiinnostunut niistä, etenkin jos ne ovat uusia tai muuten kiinnostavia.

Jos kirjoja ei ole aivan valtavaa määrää, voit vaikka tuoda ne johonkin kirjastoon. Isot kirjastot ottavat luultavasti varmemmin englanninkielistä aineistoa. Helsingissä sellaisia ovat Pasilan, Rikhardinkadun ja Itäkeskuksen kirjastot. Mikäli kirjoja ei oteta kokoelmiin etkä tarvitse niitä itse, voit jättää kirjat kirjaston kierrätyskärryyn.