Voiko kirjastolle myydä kirjoja? minulla nimittäin olisi useita erittäin hyvässä kunnossa olevia suosittuja kirjasarjoja kotona ja kun olen ne jo lukenut, en…

Kysytty

voiko kirjastolle myydä kirjoja? minulla nimittäin olisi useita erittäin hyvässä kunnossa olevia suosittuja kirjasarjoja kotona ja kun olen ne jo lukenut, en niillä oikein mitään tee enää. myisin ne mielelläni kirjastolle. onko se mahdollista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastoille voi kyllä lahjoittaa kirjoja. Kirjastot pidättävät itsellään oikeuden päättää, mitkä lahjoituskirjat liitetään kokoelmiin. Lähinnä kyseeseen tulevat paljon kysytyt, uudehkot teokset, joita kokoelmissa ei ehkä ole riittävästi. Sen sijaan kirjastot eivät osta yksityishenkilöiltä aineistoa. Jos tahdot nimenomaan myydä kirjasi, kannattaa kokeilla antikvariaatteja tai yksityistä myyntiä vaikkapa huuto.netissä.