Valitettavasti kävi vahinko kirjan kanssa (kissa kaatoi kahvia päälle) ja se ei enää taida olla ihan hyväksyttävässä palautuskunnossa. Muistelisin joskus…

Kysytty

Hei. Valitettavasti kävi vahinko kirjan kanssa (kissa kaatoi kahvia päälle) ja se ei enää taida olla ihan hyväksyttävässä palautuskunnossa. Muistelisin joskus kuulleeni että suoran kirjastolle korvauksen lisäksi on mahdollista ostaa vastaava tilalle? Onko kirjoilla muuten joku kiinteä hinta vai vaihteleeko se kirjan mukaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjastossa on mahdollista korvata turmeltunut kirja saman teoksen hyväkuntoisella niteellä. Korvaamisesta tulisi kuitenkin sopia kirjaston kanssa erikseen, joten ehdottaisin, että kävisit ensiksi kirjastossa keskustelemassa asiasta. Helsingin kaupunginkirjaston korvaamista koskevat ohjeet löytyvät osoitteesta http://www.lib.hel.fi/fi-FI/korvaukset/.

Kirjan korvaushinta vaihtelee kirjan mukaan. Yleensä teoksen korvaushinta on kirjattu kirjaston järjestelmään, jolloin saat tietää sen saman tien käydessäsi kirjastossa.