Lainaan kirjan ja koirani syö sen? suurin piirtein paljonko se maksaisi minulle?

Kysytty

Lainaan kirjan ja koirani syö sen? suurin piirtein paljonko se maksaisi minulle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Koiran syömä kuten muullakin tavoin turmeltunut tai kadonnut kirja on korvattava kirjastolle. Hinta on periaatteessa sama kuin kirjan hinta kirjakaupassa. Vanhemman kirjan korvaushinta lasketaan korjaamalla indeksillä hintaa, jonka kirjasto on aikanaan kirjasta maksanut. Kirjasto voi hyväksyä korvaukseksi myös vastaavan kirjan hyväkuntoisen kappaleen.