90-luvun alussa ex-poikaystäväni lainasi kirjastokortillani kirjoja, joita hän ei pyynnöistä huolimatta koskaan palauttanut. En ole käyttänyt kirjastokorttiani…

Kysytty

90-luvun alussa ex-poikaystäväni lainasi kirjastokortillani kirjoja, joita hän ei pyynnöistä huolimatta koskaan palauttanut. En ole käyttänyt kirjastokorttiani sen jälkeen, koska palauttamattomien kirjojen lasku olisi varmaan ollut suuri. Onko minulla mahdollisuutta koskaan enää saada
kirjastokorttia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavan usein katkenneet ihmissuhteet johtavat myös kirjastokatastrofeihin. Nykyään on kuitenkin sääntönä, ettei tyttö- tai poikaystävän tai edes muun perheenjäsenen kortilla saa lainata, vaan on aina käytettävä henkilökohtaista korttia. Ainoa mahdollisuutesi saada lainausoikeutesi takaisin on mennä lähimpään kirjastoosi, mieluiten kuitenkin pääkirjastoon Itä-Pasilaan selvittämään, mitä aineistoa mahdollisesti kortillasi on palauttamatta, ja palauttaa tai korvata aineisto. Asiaa ei tietosuojan takia voi hoitaa sähköpostitse tai puhelimitse. Lähde nyt vaan reippaasti kirjastoon asioita selvittämään, siinä et menetä mitään!