Joutuuko myöhästyneestä lastenkirjasta maksamaan mitään maksua, jos kirja on ehjä?

Kysytty

Joutuuko myöhästyneestä lastenkirjasta maksamaan mitään maksua, jos kirja on ehjä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-kirjastojen eli Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupunginkirjaston lasten- ja nuortenosaston aineistosta ei peritä myöhästymismaksuja, vaikka aineisto palautettaisiin myöhässä. Sen sijaan jos kirja on yli kaksi kuukautta myöhässä ja siirtynyt jo perintään, lastenkirjastakin joutuu maksamaan perintäkulut.

Helsingin kaupunginkirjaston maksuista löytyy lisätietoa osoitteesta http://www.lib.hel.fi/fi-FI/maksut/.