Lainasimme koulun kanssa Karo Heikkisen Sirpale kirjan. Luettuani sen laitoin sen omaan laatikkooni koulussa, josta se oli sitten ilmeisesti varastettu…

Kysytty

Lainasimme koulun kanssa Karo Heikkisen Sirpale kirjan. Luettuani sen laitoin sen omaan laatikkooni koulussa, josta se oli sitten ilmeisesti varastettu. Joudunko minä korvaamaan kirjan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjan korvausvelvollisuus on sillä henkilöllä, jonka kortilla teos lainattiin. Esim. jos opettaja on lainannut oppilaiden kirjat omalla kortillaan tai koulun kortilla, on hän viime kädessä korvausvelvollinen. Kannattaa keskustella asiasta opettajan kanssa. Sirpale kirjan korvaushinta on 19,50e. Kirjan voi myös korvata hankkimalla uuden tai vähän käytetyn täsyin vastaavan kirjan.