Millon kirjastonne valikoimaan tulee Nana osa 11 (suomeksi käännetty)? Olen odottanut sitä jo reilusti yli kuukauden.

Kysytty

Hei! Millon kirjastonne valikoimaan tulee Nana osa 11 (suomeksi käännetty)? Olen odottanut sitä jo reilusti yli kuukauden.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjastossa useat kirjastot ovat tilanneet kysymääsi kirjaa, mutta sitä ei ole vielä toimitettu. Yleensä kirjastoon saadaan kirjat vasta vähän jälkijunassa kirjakauppoihin verrattuna. Kirjat kun täytyy muovittaa, luetteloida ja tehdä kaikki muut toimet, joiden jälkeen se on lainattavassa kunnossa.

Hankinta-asioita tunteva kollega arveli, että kysymäsi kirjan saapumisessa voi kestää vielä pari viikkoa, huonossa tapauksessa kauemminkin. Uusien kirjojen saapumisesta on uhkarohkeaa luvata mitään varmaa, koska ne toimittaa kirjaston ulkopuolinen taho. Kannattaa kuitenkin seurailla säännöllisesti HelMet-haulla, milloin kirja ilmestyy sinne ja on siten varattavissa.