Uusin versio koirien kiinnipito laista (muistini mukaan syksyllä tuli uusi laki eduskunnalta mutta en itse löydä hakea netistä minkä vuoksi kysyn)

Kysytty

uusin versio koirien kiinnipito laista (muistini mukaan syksyllä tuli uusi laki eduskunnalta mutta en itse löydä hakea netistä minkä vuoksi kysyn)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Koirien kiinnipidosta säädetään metsästyslaissa, sen 51. pykälässä(Koiran kiinnipitovelvollisuus) ja järjestyslaissa (14. pykälä, Koirakuri).

Järjestyslaki on tullut voimaan vuonna 2003, eikä siihen näytä tulleen sen jälkeen muutoksia. Metsästyslaki on tullut voimaan vuonna 1993, mutta sen 52. ja 54. pykälään on tehty vuonna 2011 joitakin muutoksia, jotka liittyvät koirakokeeseen tai kouluttamisen ja koiran kiinnipitoon niihin liittyen.

Molemmat lait löydät Finlexistä, valtion säädöstietopankista:

http://www.finlex.fi/fi/laki/