Ursula le Guinin Maameren velhossa on laiva nimeltä Varjo, jolla Ged matkaa Rokelle. Mikä mahtaa olla laivan nimi kirjan ruotsinkielisessä käännöksessä?

Kysytty

Ursula le Guinin Maameren velhossa on laiva nimeltä Varjo, jolla Ged matkaa Rokelle. Mikä mahtaa olla laivan nimi kirjan ruotsinkielisessä käännöksessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ruotsinkielisessä käännöksessä ”Trollkarlen från Övärlden” (Rabén & Sjögren, 1977) laivan nimi on ”Skuggan”. Tieto löytyy esimerkiksi edellä mainitun teoksen sivulta 37. Kääntäjä on Sven Christer Swahn.