Tuure Kilpeläisen laulu Tahtoisin tahtoisin. Haluaisin tietää kappaleen englanninkielisen version tekijän ja kappaleen nimen englanniksi.

Kysytty

Tuure Kilpeläisen laulu Tahtoisin tahtoisin. Haluaisin tietää kappaleen englanninkielisen version tekijän ja kappaleen nimen englanniksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tutkimistani tietokannoista ei löytynyt tietoa, että kyseinen kappale olisi käännetty englanniksi. Viola-tietokanta tuntee tosin kolme Kilpeläisen sanoittamaa englanninkielistä laulua: ”Did you know it all along (levyllä Junebug / Torsten Borg) sekä ”Steel rain” ja ”I'm falling for you” (levyllä Song Castle February 2009). Niiden tiedoista ei käy ilmi, ovatko kappaleet käännöksiä vai suoraan englanniksi kirjoitettuja, eikä mahdollista alkuteosta ole ainakaan mainittu.