Kun olin kansakoulun 3. tai 4. luokalla eli vuonna 1967-1968, opettajamme luki meille kirjaa, jonka nimeksi muistan "Ritva matkustaa Islantiin". Tuolla nimellä…

Kysytty

Hei!

Kun olin kansakoulun 3. tai 4. luokalla eli vuonna 1967-1968, opettajamme luki meille kirjaa, jonka nimeksi muistan "Ritva matkustaa Islantiin". Tuolla nimellä ei ainakaan googlaamalla mitään löydy, joten voi olla, että nimi on jotain muuta. Kirja kuitenkin kertoo Ritva-nimisen tytön matkasta Islantiin, ja muistan kuunnelleeni sitä todella innokkaasti. Sen jälkeen en kuitenkaan ole kirjaan missään törmännyt, joten haluaisin tietää, kenen kirjoittamasta kirjasta on kyse ja mahtaakohan sitä enää löytää mistään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Muistamasi kirja voisi olla Salme Setälän nuortenkirja Ritva kirjoittaa Islannista. Kirja on ilmestynyt vuonna 1953. Kirjassa Ritva kirjoittaa kirjeitä Islannin matkaltaan ystävälleen Liisalle.

Kirja löytyy vielä monesta kirjastosta, mm. Piki-kirjastoista, tilaamalla:

http://piki.verkkokirjasto.fi/web/arena/welcome