Saanko tauno rautapalo ja rautapalo-rapp nimillä kirjoittaneen kirjailijan kirjat listalle julkaisujärjestyksessä.sekä listan valistuksen seikkailusarjan…

Kysytty

saanko tauno rautapalo ja rautapalo-rapp nimillä kirjoittaneen kirjailijan kirjat listalle julkaisujärjestyksessä.sekä listan valistuksen seikkailusarjan kirjoista 50-60-luvulta ilmestymisjärjestyksessä

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tauno Rautapalolta on julkaistu nämä kirjat:

- Kullankaivajat : kertomuksia Lemmenjoen kultamailta (1957)
- Karhunnahka : merkillinen tarina pohjoisesta (1958)
- Pena kertoo stoorin : nuorisonromaani (1963)
- Kujanjuoksu. (1967)
- Sami ja tonnin keikka (1975)

T. Rautapalo-Rapp nimellä häneltä on julkaistu nämä:

- Tapaus NB : salapoliisiromaani (1939)
- "Ohoi, nosta isopurje" : erään lokikirjan sivuja (1944)
- Aarteenetsijät : seikkailuja Atlantin valtamerellä (1945)
- Ihmisiä : episodeja inhimillisestä elämästä kolmena puolipäivänä (1945)
- Intiaaniopas : seikkailuja Etelä-Amerikan sydämessä (1945)
- Finn Jousimies : kertomus viikinkiajalta (1946)
- Kehäkuningas (1946)
- Meren ritarit : kolmen toveruksen seikkailuja (1946)
- Villissä Lapissa (1946)
- Mustan kuunarin harharetket (1947)
- Hänkin etsi totuutta : nuorisoromaani (1947)
- Rohkeita poikia : kertomus kahdesta veljeksestä, jotka lähtivät etsimään onneaan suurilta salomailta, ja mitä he kokivat ja oppivat (1949)
- Hirvilammin nuoret riistamiehet (1950)
- Hippu seikkailee kultamailla : kertomus erään porokoiran nuoruudesta ja merkillisistä kokemuksista Lapin kairoilla ja Lemmenjoen kulta-alueilla (1950)

Nämä tiedot ovat peräisin Suomen kansallisbibliografia Fennicasta, joka on kaikkien vapaasti käytettävissä:

https://fennica.linneanet.fi/vwebv/searchBasic?sk=fi_FI

Häneltä on julkaistu myös novelleja, joista löytyy tietoa ainakin Kirjasammosta, kirjallisuusverkkopalvelusta:

http://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aperson_12317597695719#.WPhr…

Valistuksen Seikkailusarjassa on julkaistu vuosina 1954-1965 29 kirjaa. Ne löytyvät samoin Fennicasta. Ne voi lajitella aikajärjestykseen vanhimmasta uusimpaan. Tulos löytyy alta:

https://fennica.linneanet.fi/vwebv/searchResults?searchId=1091&recPoint…