Tuosta Timo Hännikäisestä tulikin mieleen Liisa Hännikäinen, joskus 70-luvulla luin hänen kirjojaan ja pidin niistä. Nyt yritin etsiä uusia kirjoja, en…

Kysytty

Tuosta Timo Hännikäisestä tulikin mieleen Liisa Hännikäinen, joskus 70-luvulla luin hänen kirjojaan ja pidin niistä. Nyt yritin etsiä uusia kirjoja, en löytänyt. Mitäköhän hänelle on tapahtunut, eikö jostain syystä kirjoita enää. Ovatko nuo 90-luvulla ilmestyneet kirjat nuortenkirjoja? Kirjoittaako vain niitä sitten?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuonna 1943 syntynyt Liisa Hännikäinen on kirjoittanut pääosin aikuisten kirjallisuutta, mutta hänen tuotantoonsa sisältyy myös muutama lasten- ja nuortenkirjakin. Vuonna 1997 ilmestynyt Onneksi on toistaiseksi viimeinen Liisa Hännikäiseltä julkaistu teos.

Hännikäisen 1990-luvulla ilmestyneet teokset ovat aikuisten kirjallisuutta, lukuun ottamatta nuortenkirjaa Terhin kreikkalainen kesä.

Tässä koko Liisa Hännikäisen tuotanto:

Polkkapari (Otava, 1971)

Sinä olet nuori (Otava, 1972)

Tulva peittää jäljet (Otava, 1973)

Kaikilla joku ihminen (Otava, 1974)

Pieni pala onnea (Otava, 1975)

Doina (Otava, 1976)- lastenkirja

Sikne (Otava, 1977)

Irma (Otava, 1979)

Oma elämä (Otava, 1980)

Maisa ja Maisan rakkaus (Otava, 1983)

Kompassipuu (Otava, 1984)

Sassa-karhun talvimatka (Otava, 1984)- lastenkirja

Sottiisi (Otava, 1987)

Juulia ei enää pelkää (Otava, 1988)- lastenkirja

Vaikea ikä (Otava, 1989)

Terhin kreikkalainen kesä (Otava, 1990)

Liian lähellä rautatietä (Otava, 1991)

Yksityistä elämää (Otava, 1992)

Parhaassa iässä (Otava, 1994)

Kaikki hyvin (Otava, 1995)

Onneksi (Otava, 1997)

http://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aperson_123175931687070#.WCB…

http://www.rauma.fi/liisa-hannikainen

2 ääntä

Kommentit