Tietoa kirjailijasta Irja Kortesuo? Kirjoittanut kirjan Talviyönä tapahtuu 1963. Onko kyseessä nimimerkki?

Kysytty

Tietoa kirjailijasta Irja Kortesuo? Kirjoittanut kirjan Talviyönä tapahtuu 1963.
Onko kyseessä nimimerkki?

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti kirjailijasta ei löytynyt mitään henkilötietoja. "Talviöinä tapahtuu" on hänen ainoa julkaisunsa. Finnan kautta ei löytynyt hänestä ollenkaan artikkeleita, Kansalliskirjaston digitaalisesta lehtiarkistosta löytyi viittauksia Irja Kortesuohon, mutta kyseessä voi olla toinen samanniminen henkilö:
https://digi.kansalliskirjasto.fi/search?query=%22irja%20kortesuo%22&or…

Tietäisikö joku kysymyksen lukijoista jotain kirjailijasta? Oliko kyseessä nimimerkki vai todellinen henkilö? Tietoja asiasta voi kirjoittaa kommenttina tämän vastauksen perään.

0 ääntä

Kommentit

Kyseessä lienee Irja Vilhelmiina Perälä o.s. Kortesuo 1906-1998. Hautakiven kuva on Facebookin hautaryhmässä