Terve. Harkitsen parhaillaan sähköisen kirjan lukulaitteen ostamista mutta aprikoin, millaiset vaatimukset laitteella täytyy olla, jotta siihen voi ladata…

Kysytty

Terve.

Harkitsen parhaillaan sähköisen kirjan lukulaitteen ostamista mutta aprikoin, millaiset vaatimukset laitteella täytyy olla, jotta siihen voi ladata luettavaksi myös kirjaston kirjoja?

Ymmärtääkseni ihan kaikki eivät ole yhteensopivia.

Vastaus

Vastattu

Kirjaston e-kirjoja voi lukea useimmilla lukulaitteilla. Adoben sivuilta voit tarkistaa, tukeeko Adobe Digital Editions lukulaitettasi. Kindle ei sovellu kirjaston e-kirjojen lukemiseen, koska se käyttää Amazonin omaa tekijänoikeussuojausta ja tiedostomuotoa.

E-kirjoja voi lukea myös tabletilla ja älypuhelimella, joten erillinen lukulaite ei ole välttämätön. Älylaitteilta lukeminen saattaa kuitenkin rasittaa silmiä enemmän kuin e-kirjan lukulaitteelta.

Helmet E-kirjaston ohjeista löydät lisää tietoa e-kirjoista ja niiden käytöstä eri laitteilla (http://www.helmet.fi/fi-FI/Ekirjasto/Ohjeet/Ohjeet_ekirja_ja_aanikirjap….