Onko olemassa mitään e-kirjojen lukulaitetta, mihin saisi lainattua kirjaston e-kirjoja suoraan ilman että ne ensin pitää ladata tietokonelle ja sitten siirtää…

Kysytty

Hei

Onko olemassa mitään e-kirjojen lukulaitetta, mihin saisi lainattua kirjaston e-kirjoja suoraan ilman että ne ensin pitää ladata tietokonelle ja sitten siirtää lukulaitteeseen sitä kautta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun pääkirjastolla ei valitettavasti ole lainattavia e-kirjojen lukulaitteita joille saisi suoraan verkkokirjastosta ladattua e-kirjoja.

E-lukulaitteita, joille voi ladata kirjoja suoraan internetistä on olemassa. Vaskin e-kirjojen käyttöön kuitenkin vaaditaan yhteensopivuus Adobe Digitals Edition-ohjelman kanssa. Adoben sivuilla on lista laitteista, jotka sopivat yhteen kyseisen ohjelman ja samalla Vaskin e-kirjojen kanssa. Linkki listaan tässä:

http://blogs.adobe.com/aemmobile/supported-devices

Selailin listaa läpi ja ainakin PocketBook merkkiseen lukulaitteeseen pitäisi pystyä lataamaan kirjoja suoraan kytkemättä laitetta tietokoneeseen. Tässä vielä linkki PocketBookin sivuille:

https://www.pocketbook-int.com/fi

Uutta e-lukulaitetta hankkiessa kannattaa vielä varmistaa myyjältä/valmistajalta, että laite sopii yhteen Adoben ohjelman kanssa.