"Tästä kirjasta keskustellaan" lappu kirjan välissä (vastaus 16.9 palstan kysymykseen Tuulen Viemää -kirjan maailmankuvasta) on aivan loistava idea! Jos tämä…

Kysytty

"Tästä kirjasta keskustellaan" lappu kirjan välissä (vastaus 16.9 palstan kysymykseen Tuulen Viemää -kirjan maailmankuvasta) on aivan loistava idea! Jos tämä tapa on käytössä vain Jyväskylässä, mihin voi antaa palautetta että tapa leviäisi muihinkin kirjastoihin?
Jotkut romaanit ovat niin uskomattoman epätasa-arvoisia ja selvästi lukijat haluaisivat tehdä jotain.

Vastaus

Vastattu

Kirjastot ovat itsenäisiä toimijoita, joten viesti pitäisi lähettää niihin erikseen. Muutama kanava on, joissa viestitään kirjastoille keskitetysti. Suomessa on kirjastoja, jotka hoitavat alueellista kehittämistehtävää. Niille voisi välittää tämän kehittämisehdotuksen esim. yhteisten sivujen toimittajien kautta, Aija Laine, aija.laine@hel.fi tai Päivi Litmanen-Peitsala, plp@kirjastot.fi,  https://www.kirjastot.fi/kirjastot-ja-kehittaminen. Toinen on Kirjasto-kaapeli -foorumi, https://www.kirjastot.fi/forum/402.