Mitä tarkoittaa, kun varaukseni tila on esim 34/125? Olen ymmärtänyt, että ensimmäinen luku (esim. 34) viittaa monentenako varaukseni on kaikkien varaamaani…

Kysytty

Hei

Mitä tarkoittaa, kun varaukseni tila on esim 34/125? Olen ymmärtänyt, että ensimmäinen luku (esim. 34) viittaa monentenako varaukseni on kaikkien varaamaani teosta koskevien varausten jonossa. Mutta mihin viittaa jälkimmäien luku? Tarkoittaako se kaikkien kyseistä teosta koskevien varausten määrää jonossa, vai kyseisen teoksen määrää kirjastossa? Jälkimmäisellä luvulla voi olla merkitystä siinä miten nopeasti voin odottaa saavani kyseisen teoksen (ensimmäisen luvun olhella).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-kirjastojen varauksissa ensimmäinen luku kertoo sinun sijoituksesi varausjonossa ja toinen luku kertoo kyseiseen teokseen kohdistuvien varausten määrän. Siihen, miten nopeasti saat varaamasi kirjan, vaikuttaa esimerkiksi se, kuinka monta varattavaa nidettä kyseistä teosta on kirjastojen kokoelmissa. Tietenkin myös se, kuinka pian edelliset lainaajat palauttavat lainansa, vaikuttaa siihen, kuinka nopeasti sinä saat varaamasi aineiston lainattavaksi.

http://www.helmet.fi/fi-FI