Tässä on aika visainen kysymys mutta taas on tullut(ollut jo tosi pitkään aina välillä mielessä) mikä on sellainen ysäri lastenkirja missä seikkailee mies…

Kysytty

tässä on aika visainen kysymys mutta taas on tullut(ollut jo tosi pitkään aina välillä mielessä) mikä on sellainen ysäri lastenkirja missä seikkailee mies/poika jolla on keltainen haaraliasu päällä, mustat hiuksetmuistaakseni ja hänellä on Rvika tai jollakin kirjan hahmoista on kun puhutaan että rotta on lotta, poikamies etsii jotakin valkoisessa sokkelokaupungissa jossa talot ovat aika tiheästi kirjan etukannen "takapuolella" on kuvakyseisestä kaupungista tyhjänä ja hiljaisena päivänvalossa ja takakannen "takakannessa" on kuva kaupungista pimeällä juhlavalaistuksessa, Mikä on kirjan nimi?

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti kukaan vastaajistamme ei muistanut tällaista kirjaa. Toivottavasti joku kysymyksen lukijoista muistaa sen. Tiedon voi kirjoittaa kommenttina tämän vastauksen perään.

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Voisiko tämä olla joku Jukka Vihi -kirjoista? Vaikka Vihillä ei taida olla keltaista haalariasua. Tai sitten joku yksittäinen Vihreä varis -sarjan kirja?

Perustuu hataroihin muistikuviin, mitä itse luki 90-luvun loppupuolella lapsena. Nuo taitaa olla niin puhkiluettuja kirjoja, että ihan joka kirjaston hyllystä ei enää löydy, kun on pitänyt ostaa ehjempiä opuksia tilalle. Josko joku muistaisi paremmin tai sattuisi olemaan samassa tilassa kyseisten kirjojen kanssa ja pystyisi tarkistamaan helposti.