Saako esim. Peppi Pitkätossua, Eemeliä, punahilkkaa, hanhiemoa muumia jne muita vanhoja klassikoita seuraavilla kielillä: liettua, romania ja kiina.

Kysytty

Saako esim. Peppi Pitkätossua, Eemeliä, punahilkkaa, hanhiemoa muumia jne muita vanhoja klassikoita seuraavilla kielillä: liettua, romania ja kiina.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Liettuan kielellä löysin pääkaupunkiseudun kirjastojen Helmet-tietokannasta seuraavat Tove Janssonin teokset:
Nematomas vaikas ir kiti apsakymai = Näkymätön lapsi
Kometa arteja! = Muumipeikko ja pyrstötähti

Kiinan kielellä löytyivät seuraavat teokset:
Mother Goose rhymes with Chinese translations / by Tinna Keh Wu

Seuraavat Astrid Lindgrenin kirjat:
Miou, wo de Miou = Mio, poikani Mio
Shixin xiongdi = Veljeni Leijonamieli
Xiaofeiren Ka'ersong = Katto-Kassinen
Chang wazi Pipi = Peppi Pitkätossu

Tove Janssonin Muumi-kirjat:
Mumi baba chu hai qu = Muumipappa ja meri
Mumi baba de huiyi = Muumipapan muistelmat
Mumigu de 11 yue = Muumilaakson marraskuu
Mumigu de dongtan = Taikatalvi
Mumigu de fengkuang xi = Vaarallinen juhannus
Mumigu de huobanmen = Näkymätön lapsi
Mumigu de huix = Muumipeikko ja pyrstötähti
Kuai le de mumi jiating = Taikurin hattu

Grimmin satuja kiinaksi:
Ge lin tong hua / Jacob Grimm

Punahilkka
Hsiao hung mao lai la / Hao Kuang-tsai
Hsiao hung mao / The brothers Grimm ; [kuvittanut]
Lisbeth Zwerger

Punahilkka ja Lumikki
Xiao hongmao

Kysymiänne teoksia ei löytynyt romanian kielellä, mutta esim. Kaislikossa suhisee ja Maija Poppanen löytyvät tietokannasta.

Voitte etsiä aineistoa valitsemalla Helmet-sanahaun, kirjoittamalla hakulaatikkoon ** lastenkirjallisuus, valitsemalla aineistoksi kirjat ja kieleksi esim. romanian, liettuan tai kiinan. Tällöin saatte esille pääkaupunkiseudun kirjastoista löytyvän aineiston.