Joskus pikkutyttönä (50-luvun alkupuolella) sain satukirjan, jonka nimeä en muista mutta jonka kuvitus on jäänyt mieleeni. Myöhemmin olen saanut selville…

Kysytty

Joskus pikkutyttönä (50-luvun alkupuolella)
sain satukirjan, jonka nimeä en muista mutta
jonka kuvitus on jäänyt mieleeni. Myöhemmin
olen saanut selville että kuvittaja oli Björn Landström.
Mikähän mahtaa olla kirjan nimi ja löytyisikö sitä
esim. pääkirjaston varastosta lainaksi.
saatavissa lainaksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Björn Landström on kuvittanut paljon lastenkirjoja ja 1940- ja -50-luvuiltakin on monia: Prinsessa Ruusunen (1944), Kuvataiteen satuja (1945), Arvid Lydeckenin Tähtisilmä (1948) ja J. M. Barrien Peter Pan (1954). Prinsessa Ruususen ja Tähtisilmän ruotsinkielisissä painoksissa on myös hänen kuvituksensa. Teokset ovat nimeltään Sagan om prinsessan Törnrosa ja Stjärnöga. Helsingin kaupunginkirjaston varastosta löytyvät Kuvataiteen satuja ja Barrien Peter Pan. Kirjat ovat lainattavia.