Ketkä kaikki ovat Venny Soldan-Brofeldtin, Martta Wendilinin ja Rudolf Koivun lisäksi kuvittaneet Anni Swanin satuja?

Kysytty

Ketkä kaikki ovat Venny Soldan-Brofeldtin,
Martta Wendilinin ja Rudolf Koivun
lisäksi kuvittaneet Anni Swanin satuja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Anni Swanin satuja ovat kuvittaneet myös Kerttu Böök (Satuja osa 6 1923), A. Einola (Ilmarin matka kuuhun 1924, Unto Kaipainen (Kotavuoren satuja ja tarinoita 1957), N.O. Mether-Borgström (Jussi-poika Tonttulassa 1947), Maja Sidorow (Ihmeaapinen), Helga Sjöstedt (Kettu Repolainen, Jänis Vemmelsäären ja Kettu Repolaisen seikkailuja), Auvo Taivalvuo (Kesätarina Joulu-ukosta 1982, Vuorenkuninkaan poika 1982). Tarkemmat tiedot yllä mainituista teoksista löydät Fennicasta, Suomen kansallisbibliografiasta osoitteessa https://kansalliskirjasto.finna.fi/Content/fennica. Hyödyllinen bibliografia vanhemmasta lastenkirjojen kuvituksesta on myös Maria Laukan toimittama kirja Satujen saari - suomalaista lastenkirjataidetta 1847-1960.

0 ääntä

Kommentit

Kuka on kuvittanut esim. Anni Swanin Karaina kesäloma

Hei
Tarkoitin Kaarinan kesäloma / kirjoitusvirhe