Onko JRR Tolkienin teoksia julkaistu suomeksi hänen omalla kuvituksellaan? Mitä niistä?

Kysytty

Onko JRR Tolkienin teoksia julkaistu suomeksi hänen omalla kuvituksellaan? Mitä niistä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tolkienin omilla kuvituksilla on suomeksi julkaistu ainakin Hobitti (useina eri painoksina) sekä lastenkirjat Kirjeitä Joulupukilta, Herra Bliss ja Roverandom.

Tolkienin kuvituksista löytyy suomeksi lisätietoa teoksista Hobitti Tolkienin silminTaru Sormusten herrasta Tolkienin silmin ja Tolkien : mies joka loi Keski-Maan