Otsikko
Tarvitsisin tietoa loukkaantuneitten eläinten hoidosta. Yritin etsiä kirjaston tietokannasta joitakin teoksia, mutta en onnistunut löytämään yhtään. Onko…

Kysytty

Hei!
Tarvitsisin tietoa loukkaantuneitten eläinten hoidosta. Yritin etsiä kirjaston tietokannasta joitakin teoksia, mutta en onnistunut löytämään yhtään. Onko tällaisia kirjoja olemassa suomeksi? Sen tiedän, että ruotsiksi aiheesta on julkaistu mm. Paul Thomsenin kirjoittama "Hjälp åt skadade och svältande djur.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutama teos, joista saattaisi olla apua :
FORTUNATI, Piero : Ensiapu eläinystävälle. 1989. (Sisältää tietoa mm. villieläimien, lintujen ja jyrsijöiden hoidosta.)
IKKALA, Veikko : Kysy eläinlääkäriltä : ensiapua eläimille, tietoa karjanomistajille. 1977.
Lisäksi teoksessa PARVIAINEN, Tapani : Lemmikkien kotihoidon opas (1992) on tietoa mm. eläinten tapaturmien hoidosta. Kirjoijen sijainti- ja saatavuustiedot pääkaupunkiseudulla voi tarkistaa Plussa-tietokannasta http://www.libplussa.fi/