Otsikko
Mikä voisi olla runo tai runokokoelma, joka sisältää noin 1980-90 luvulla julkaistun nimettömän runon?

Kysytty

Mikä voisi olla runo tai runokokoelma, joka sisältää noin 1980-90 luvulla julkaistun nimettömän runon. Siinä käsitellään avaruutta, kalliota ja kevään osumista kyseiseen kallioon, kiviä, kuukiviä, sekä meteoriittia. Kyseisessä runossa on myös selkeitä kielikuvia kuten metaforia.

Vastaus

Vastattu

Vihjeet ovat aika tarkat, mutta muisti ei riitä aivan tuonne asti.

Päättelin, että runon tai runoelman aiheena voisivat olla kivet. Tein tarkennetun haun aihesanoilla runot ja kivet. Rajasin hakutuloksen suomenkielisiin kirjoihin 1980-1999. Tulokseksi sain 8 kirjaa (aikuisten ja lasten aineistoa. Linkki Helmet hakuun

Onnea oikean runon metsästykseen.

1 ääntä

Kommentit

Voisiko olla jokin harrastajakirjoittajien runoantologia? Tällaisia kokoomateoksia, jotka on julkaistu vuosina 1980-1999, löytyy Helmet-kirjastoista useita kymmeniä.
Tein sanahaun [runo* AND antologia*] ja rajasin sen Helmet-kirjastojen kokoelmaan sekä aiheeseen "harrastajakirjoittajat". Hakutulos löytyy tästä:

https://finna.fi/Search/Results?limit=0&filter%5B%5D=%7Elanguage%3A%22f…