Mitä eläimiä Ranskassa on? Koulututkimukseen tarvitsisin tietoa Ranskan eläimistä.

Kysytty

Mitä eläimiä Ranskassa on? Koulututkimukseen tarvitsisin tietoa Ranskan eläimistä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomeksi valitettavasti ei löydy kirjaa eikä nettisivua, joka kertoisi nimenomaan Ranskan eläimistä.

Kirjoissa ’Maailma tänään - Ranska, Monaco ja Andorra’ (Päätoimittaja: Peter Haggett. Kööpenhamina: Bonnier, 1997) kerrotaan sivulla 12 vähän Ranskan eläimistöstä ja ’Maailma nyt. 2 - Ranska ja Etelä-Eurooppa’ (Toimitus Ulla Elo. Espoo: Weilin + Göös, 1994) on sivulla 15 pieni kuvateksti Ranskan villihevosista.

Lisää eläimiä löydät siten, että selaat esim. Euroopan nisäkkäät (Tekijä: Anders Bjärvall. Helsinki: Tammi, 2003) ja Euroopan linnut - Eurooppa, Pohjois-Afrikka ja Lähi-itä (Tekijä: Lars Jonsson. Helsinki: Tammi, 2003) ja katsot lajien leviämiskartoista mitkä eläimet löytyvät Ranskasta.

Helsingin kaupunginkirjaston kirjojen saatavuustiedot löydät tästä:
http://www.helmet.fi

125 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Ranska hakuun wikipediaan... Sisällysluettelossa on artikkeli: Luonto ja luonnonsuojelu.
Siitä löytyy yleisimpiä ranskan nisäkkäitä.
Vaikka tuskin enää kerkiää koulutyöhön :D

Onko ranskanbuldoggi oikeasti Tanskasta.¿????