Lasten kuvakirja, jossa esitellään numeroita ykkösestä ainakin kymmeneen eläinten avulla. Kuten ”kymmenen leikkisää apinaa”, ”kahdeksan iloista pingviiniä” tai…

Kysytty

Lasten kuvakirja, jossa esitellään numeroita ykkösestä ainakin kymmeneen eläinten avulla. Kuten ”kymmenen leikkisää apinaa”, ”kahdeksan iloista pingviiniä” tai jotain tuon suuntaista. Piirroskuvissa on sitten juuri aina kyseinen määrä eläimiä, esimerkiksi pingviinejä laskemassa mäkeä jäälautalta, jos muistan oikein. Mikähän tämä teos on, sitä luettiin ahkerasti tytöllemme noin 15 vuotta sitten.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisikohan kyseessä olla Lorna Readin kuvakirja Kymmenen kivaa kaverusta (Animals Counting Book, 2007, suom. Satu Heinonen).

Alla olevasta linkistä näet kuvan kirjan kannesta sekä saatavuuden Eepos-kirjastoissa.

https://finna.fi/Record/eepos.1641763