Miten tee liittyy sipuliteemakkaraan? Makkara tuskin kuitenkaan sisältää teetä...

Kysytty

Miten tee liittyy sipuliteemakkaraan? Makkara tuskin kuitenkaan sisältää teetä...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen teemakkara on voinut saada nimensä saksalaisesta Teewurst-nimisestä lajista, mutta muuten ne eivät ole samanlaisia. Saksalainen Teewurst on melko vahvanmakuinen levitettävä makkara, kun taas suomalainen teemakkara on lähinnä saksalaisen Jagdwurstin eli metsästäjänmakkaran tyyppinen leikkelemakkara. On toki mahdollista, että ilmaisu "teemakkara" liittyy leivän syömiseen teen juomisen yhteydessä, mutta todennäköisemmin tuo Teewurst on nimityksen takana.

Heikki Poroila